از کارکرد های لباسشویی شستشویی لباس است.این شستشو که قبلا صورت دستی و کاملا وقت گیر بود امروزه توسط ماشین لباسشویی انجام می شود.ماشین های لباسشویی وظیفه شستشوی تمیز لباس ها را بر عهده دارند.این تمیزی باید طبق اصول و بهداشت صورت بگیرد.گاهی اوقات لباسشویی ها یا دچار مشکلاتی می شوند یا بدلیل عدم اطلاعات کافی در اسستفاده از این وسیله، لباس ها به درستی شستشو نمی شوند.

در تمیز شسته نشدن لباس ها در لباسشویی از دلایل خوب شسته نشدن لباس ها نام می بریم:

 

  • مواد شوینده ی انتخابی به مناسب لباس یا ماشین لباسشویی شما نیست.
  • استفاده از تایم کم و برنامه های نا مناسب شستشو برای لباس ها..
  • اگر محفظه ی مواد شوینده کثیف باشد هم باعث تمیز شسته نشدن لباس ها در لباسشویی می شود
  • کثیف بودن دیگ داخل لباسشویی از دیگر عوامل تمیز شسته نشدن لباس ها در لباسشویی است.
  • اگر راه تخلیه ی لباسشویی مسدود شده باشد باعث تمیز شسته نشدن لباس ها در لباسشویی می شود.
  • کثیفی فیلتر ها هم میتواند از دیگر عوامل باشد..
  • عدم داشتن اطلاعات کافی در مورد استفاده از لباسشویی هم تاثیر گذار در این مشکل است.
  • لباسشویی مقدار استانداردی لباس را شستشو می دهد اگر لباس ها بیشتر از این استاندارد باشند، تمیز شسته نمی شوند.

 

مقدار استاندارد استفاده از مواد شوینده در ماشین لباسشویی

در استفاده از مواد شوینده با بر این فرضیه که اگر مواد شوینده را بیشتر بریزید لباس ها تمیز تر خواهند شد خاتمه دهیم.چرا که با مصرف بیش از حد مواد شوینده لباس ها تمیز تر نمیشوند و مواد شونده هم استاندارد هایی دارد که در دفترچه ی راهنمای ماشین لباسشویی ذکر شده است.

حجم لباس ها و تایم شستشو در ماشین لباسشویی

لباس شویی ها با توجه به حجم لباس هایی که در خود جا می دهد تقسیم بندی می شود.مثلا لباسشویی های 7 کیلویی قابلیت شستن 7 کیلو لباس ها را در زمان استاندارد خود دارند.اگر حجم لباس ها بیشتر باشد یا تایم را کمتر از استاندارد قرار دهیم.این عامل هم یکی دیگر از عوامل تمیز شسته نشدن لباس ها در لباسشویی می شود.

کثیفی در محفظه ی پودر در ماشین لباسشویی

 از دیگر دلایل تمیز شسته نشدن لباس ها در لباسشویی وقتی است که همیشه پودر شوینده را در محفظه ی خود میریزید.با استفاده های مدام از لباسشویی راه ورودی مواد شوینده به دیگ با مواد پودری بسته می شود و در نتیجه پودر شونده یا به دیگ نمی رسد یا خیلی کم میرسد.و راه حلی که دارد این اسست که در استفاده از پودر های شوینده آن ها را در لا به لای لباس ها بریزیم.

کثیفی دیگ در ماشین لباسشویی

از به این نتیجه رسیده اید که لباسشویی که خود لباس ها را شستشو می کند نیاز به تمیز شدن ندارد، کاملا در اشتباه هستید.به مرور زمان با شستشو هایی که لباسشویی انجام می دهد مقداری از کثیفی ها در آن بجای می ماند که چند وقت یکبار نیاز به تمیزی دارد و یکی از دلایل تمیز شسته نشدن لباس ها در لباسشویی است.

مسدودی راه تخلیه در ماشین لباسشویی

 از دیگر عوامل تمیز شسته نشدن لباس ها در لباسشویی، تخلیه ی کثیفی های لباسشویی است که در تایم منظمی انجام می شود.اگر تخلیه دچار مسدودی شود به دلیل گیر کردن شیئی یا گوسیدگی در لوله و… باعث می شود کثیفی ها به درستی تخلیه نشوندو در چرخه های بعدی لباسشویی با لباس همراه باشند.

فیلتر های تخلیه در ماشین لباسشویی

از دیگر عواملی که باعث عدم تخلیه به درستی را مورد توجه قرار می دهد.این است که فیلتر ها کثیف باشند.فیلتر ها مواد ریز و کوچک را در خود جمع میکنند و رفته رفته باعث گرفتگی در تخلیه می شوند.این گرفتگی در تخلیه هم مانند سایر موارد ذکر شده باعث عدم تمیز شسته نشدن لباس ها در لباسشویی می شود.

عدم  اصلاعات کافی در مورد ماشین لباسشویی

در استفاده از ماشین لباسشویی ها و برنامه هایی که دارند.این مورد وجود دارد که باید مورد مطالعه قرار بگیرند.چرا که ماشین لباسشویی با توجه به مدل های مختلف و برند های مختلف نحوه ی استفاده ی خاصی دارند.این نحوه ی استفاده باید بصورتی باشد که در درفترچه ی ماشین لباسشویی شما ذکر شده است.این مورد شاید برای عدم تمیز شسته نشدن لباس ها در لباسشویی زیاد جدی نباشد.ولی یکی از اصل های مهم شستشوی لباس در لباسشویی است.

تماس با ما: 02891011297